ثبت نام دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علم و صنعت

سومین کنفرانس "کدینگ رمزنگاری و محاسبات" از امروز، ۲۴ آبان ماه به مدت دو روز در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر مهدی علائیان، دبیر کنفرانس بین‌المللی ترکیبیات، رمزنگاری و محاسبات گفت: این کنفرانس با هدف فراهم آوردن فرصت مناسب برای ارائه‌ آخرین دستاوردهای پژوهشی و یافته‌های علمی، تبادل نظر اساتید و پژوهشگران در زمینه نظریه گراف، ترکیبیات، ریاضیات گسسته، کد و رمز و محاسبات در دانشکده ریاضی دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می‌شود.

وی افزود: این کنفرانس با اهدافی همچون ارائه آخرین یافته‌های علمی و تبادل نظر محققان و پژوهشگران،  فرهنگ‌سازی علمی و گسترش مرزهای دانش و توجه به پژوهش‌های میان رشته‌ای برگزار می‌شود.

علائیان با بیان این­که محورهای اصلی کنفرانس، سه بخش ترکیبیات، رمزنگاری و محاسبات است، گفت: در بخش ترکیبیات، شامل پژوهش‌هایی در زمینه گراف، کد، طرح‌های ترکیبیاتی، درخت‌ها، مربع‌های لاتین و مشبکه ارائه می‌شود. همچنین در بخش رمزنگاری به مباحثی مانند مبانی ریاضی رمزنگاری، طراحی و تحلیل انواع رمزهای متقارن و نامتقارن، تحلیل سامانه‌های رمز، نهان‌نگاری، نهان‌کاوی، توابع چکیده‌ساز، پروتکل‌های رمزنگاری، امنیت، مدیریت کلید و بلاک‌چین پرداخته می‌شود. در بخش محاسبات نیز، مقالاتی در خصوص محاسبات عددی، ابری، کوانتومی، تصادفی، فازی، الگوریتمی و پیچیدگی محاسبات ارائه خواهد شد.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به این­که در این کنفرانس، امکان تبادل نظر و اشتراک‌گذاری دستاوردهای علمی و کاربردی آن‌ها پیرامون موضوعات فوق برای اساتید، پژوهشگران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی فراهم است، افزود: با برگزاری این کنفرانس، امکان همکاری‌های بین دانشگاهی داخل و خارج فراهم می‌شود همانگونه که پس از برگزاری دو کنفرانس قبل، از همکاران برای عضویت در کمیته علمی مجلات خارجی مرتبط با ترکیبیات و رمزنگاری دعوت به عمل آمده است.

علائیان رمزگذاری را علم به‌روز، کاربردی و مورد نیاز کشور توصیف و تشریح کرد: معمولاً در تمام کشورها چنین است که دستاوردهای این علم را نمی‌توان آزادانه بیان کرد. این در حالی است که در کنفرانس، فرصتی برای ارائه آزادانه دستاوردها و توسعه این علم فراهم می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران توضیح داد: معمولاً هر کشوری فعالیت‌های خود را در عرصه رمزنگاری، به‌ویژه دستگاه‌های دفاعی، امنیتی و سیستم‌های بانکی به صورت محرمانه و تنها بین دانشمندان خود آن کشور انجام می‌دهد.

وی برخی دیگر از موارد کاربرد رمزنگاری را شبکه‌ها، موبایل‌ها و پیام‌رسان‌ها عنوان کرد و گفت: در این کنفرانس به‌ ویژه رمزنگاری را در حوزه ارز دیجیتال و بلاک‌ چین مدنظر قرار داده‌ایم.

علائیان همچنین از چاپ مقالات فارسی برگزیده در مجله علمی- پژوهشی علوم و فناوری‌های پدافند نوین و مجله ISC پدافند الکترونیکی و سایبری​ دانشگاه جامع امام حسین (ع) خبر داد و افزود: مقالات برگزیده انگلیسی نیز در یکی از مجلات معتبر به چاپ خواهند رسید.


علم و فناوری رمزنگاری ,می‌شود ,کنفرانس ,محاسبات ,علمی ,دانشگاه ,صنعت ایران ,برگزار می‌شود ,علمی دانشگاه ,کنفرانس، امکان ,فراهم می‌شود ,ایران برگزار می‌شو منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

کسب درآمد گــلــ هــآیــ کــآغـــذیــ ـدلــمــ ツ فلزیاب یاسوج کربلایی سید امیرعلی سلیمانی معنی اسم