مرطوب کننده ها

در حال حاضر ده ها نوع مرطوب کننده در داروخانه ها و گاه ها موجود است؛ انواع کرم، لوسیون، روغن و پماد. برخی از آنها ضدآفتاب نیز هستند. این مرطوب کننده ها با قیمت هایی بسیار متفاوت عرضه می شوند. به راستی انتخاب از بین این همه گزینه کار ساده ای نیست.

مرطوب کننده ها چگونه عمل می کنند؟

مواد اصلی تشکیل دهنده مرطوب کننده ها عبارتند از؛ پترولاتوم، روغن معدنی، لانولین و دیمتی. گلیسیرین، پروپلین گلایکول، پروتئین ها، اوره و ویتامین ها نیز آب را جذب لایه بیرونی پوست می کنند. برخی مرطوب کننده ها حاوی اسید آلفا هیدروکسی (AHA) هستند. این اسید لایه مرده پوست را از بین می برد. این اسید برای افرادی که پوست خیلی خشک دارند گزینه خوبی است.

زمان استفاده از مرطوب کننده ها

بعد از اینکه مرطوب کننده مناسب پوستتان را پیدا کردید، هر روز پوست تان را با آن مرطوب کنید. با این کار گام بلندی جهت رفع خشکی پوست و پیشگیری از ایجاد چین و چروک بر می دارید. البته مرطوب کننده ها نمی توانند چین و چروک هایی را که قبلا ایجاد شده اند از بین ببرند، زیرا ریشه این چروک ها بسیار عمیق است. اما مرطوب کردن پوست در کمتر دیده شدن این چروک ها موثرند.

بهتر است مرطوب کننده را بر پوست خیس و مرطوب بزنید. برای پی بردن به ضرورت این کار می توانید اسفنج خشکی را تصور کنید که هنگام خشکی اگر به آن مرطوب کننده ای بزنید هیچ فایده ای ندارد، اما اگر قبل از آن، اسفنج را با آب خیس کنید و سپس مرطوب کننده را به آن بزنید، اسفنج مرطوب کننده را جذب می کند. پوست شما هم عملکردی مشابه دارد.

انتخاب مرطوب کننده مناسب برای پوست شما

در حالیکه انتخاب یک مرطوب کننده مناسب ممکن است پیچیده و گیج کننده به نظر برسد، اگر از چند نکته ساده پیروی کنید می توانید به راحتی مرطوب کننده ایده آل خود را پیدا کنید.

ممکن است مجبور شوید مرطوب کننده های مختلف را امتحان کنید تا به نتیجه مطلوب برسید. صبور باشید. هنگام از راهکارهای زیر استفاده کنید. اگر نتیجه مطلوب را نگرفتید، دفعه بعد گزینه دیگری را انتخاب کنید. به پنج ماده لازم و تشکیل دهنده مرطوب کننده توجه کنید. مرطوب کننده خوب باید موادی همچون لانولین، گلیسیرین پترولاتوم را داشته باشد. احتمال ایجاد حساسیت توسط گلیسیرین بسیار کمتر از لانولین است. مرطوب کننده هایی که از تولیدات شرکت های معتبر هستند نیز قابل اعتمادترند.مرطوب کننده ای ب که حاوی ضد آفتاب نیز باشد. حفاظت از پوست در مقابل اشعه مضر آفتاب یکی از بهترین راه های جوان نگه داشتن پوست است. بهتر است SPF آن حداقل 30 باشد. شاید لازم باشد برای پیدا کردن مرطوب کننده ضدآفتاب، کمی جست و جو انجام دهید، اما در حال حاضر اکثر شرکت های معتبر چنین محصولاتی را تولید می کنند.

فراموش نکنید مرطوب کننده ای که برای پوستتان استفاده می کنید نباید با مرطوب کننده ای که بر بدنتان می زنید یکی باشد، زیرا پوست صورت شما نازک تر و حساس تر از بدن تان است. به همین دلیل باید از آن به صورت ویژه ای مراقبت کنید. همچنین از مرطوب کننده ای متناسب با نوع پوست تان استفاده کنید. اگر پوست تان حساس است، بهتر است از مرطوب کننده ضدحساسیت استفاده کنید. اگر پوستتان چرب است، باید از مرطوب کننده ای سبک و فاقد چربی استفاده کنید. اگر دارای پوستی خشک هستید، از مرطوب کننده ای قوی استفاده کنید و اگر پوست شما ترکیبی از چند نوع است، صورتتان را با مرطوب کننده ای سبک مرطوب کنید، سپس به قسمت های خشک تر مرطوب کننده ای قوی و چرب بزنید. ممکن است در تابستان پوست شما به مرطوب کننده ای سبک و در زمستان به مرطوب کننده ای چرب و پمادی چرب نیاز پیدا کند

 

آرایش عروس

مراقبت کاشت ناخن 

قارچی شدن کاشت ناخن

 مرطوب کننده ها


سالن زیبایی گل نرگس مرطوب ,کننده ,پوست ,استفاده ,پیدا ,چروک ,مرطوب کننده ,استفاده کنید ,کننده مناسب ,نتیجه مطلوب ,دهنده مرطوب ,مرطوب کننده مناسب ,دهنده مرطوب کننده , منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

یک ماما تب نگ،معرفی کانال و گروه،تبلیغات کانال و گروه ◗رسـانـہ شهدایے معرفت◖ وبلاگ پژمان حاتمی خاطرات یک خوناشام مهربون ایمن در معرفی کالا فروشگاهی کند اوشاغی